Negombo je nejsevernějším letoviskem Srí Lanky. Mnoho turistů se tu zastavuje, protože mezinárodní letiště je odsud vzdáleno jen asi 12km, a tak tu tráví, stejně jako my, první nebo poslední dny své dovolené. Nicméně právě v Negombu je pláž v Negombu, 19Kúroveň pláží z celého jizápadního pobřeží asi nejslabší a také moře není tak průzračně azurové jako v jižněji položených letoviscích. Ale voda je teploučká, vlny veliké a o to, aby turisté nemuseli pro suvenýry chodit moc daleko se "starají" místní vzorně. V okolí Negomba je k vidění několik kostelů - jejich hustota je na Srí Lanské poměry až značná. A právě tady také začínají rozlehlé kokosové a kaučukové plantáže, takže palmové lesy tu nejsou zrovna řídké, což oko středoevropana obzvlášť potěší. Další atrakcí, kterou lze shlédnout při projížďce lodí je místní laguna - záliv, který se táhne až ke Colombu. Svezení na zdejším národním plavidle - katamaranu - vyjde zhruba na 150Rp. V samotném Negombu je kromě nesčetných obchodů k vidění i holandská pevnost a také holandské kanály, které se táhnou odtud až k městu Puttalam.

Úterý 23.2.1999
Opouštíme letiště, kde se nám v kanceláři jedné místní cestovky podařilo zajistit ubytování na dnešní noc i s dopravou do hotelu do Negomba - přišlo to jednoho na 8$. Navíc jsme dostali nabídku na pronájem auta s řidičem a okruh po ostrově dle trasy, kterou si vybereme, takže máme o čem přemýšlet.
Jedeme do Negomba - okolo letiště je plno vojáků, poprvé míjíme nahusto rozestavěné check-pointy, které tak důvěrně známe už z Egypta. Jejich hustota je ale trochu zarážející, ovšem řidič nás ubezpečuje, že to je jenom kvůli letišti, jinde jich prý tolik není.
Po 2km se dostáváme na hlavní silnici Colombo-Negombo a projíždíme městem Katunayaka. Zástavba je tu poměrně hustá a za domky už začíná nepropustná džungle. Provoz je značný a už první kilometry nás přesvědčují o tom, že pokoušet se řídit auto v tomhle dopravním zmatku a ještě ke všemu vlevo, by na nás bylo asi příliš. Každý troubí, bliká kdykoliv, jen ne při změně směru a všichni se snaží nacpat do jakékoliv mezery mezi auty. A do toho ještě motorkáři, kolisti a tuk-tuky - motorky na třech kolech.
Asi po půl hodině odbočujeme z hlavní silnice a blížíme se k moři. tady začíná turistická čtvrť Topaz Beach HotelNegomba s hotely, restauracemi a obchody. Zastavujeme před velmi slušně vypadající budovou - je to Topaz Beach Hotel. Pokoje jsou čisté, máme tu větrák, moskytiéru, balkon s výhledem na oceán a čistou sprchu. Hotel stojí přímo na pláži, dole je bar a restaurace, na malém nádvoří pod palmama a ořechy keshu jsou lehátka a sprchy. Zbytek dne zasvětíme koupání a aklimatizaci....
pivo LionVečer vyrážíme do restaurace a dáváme si místní pivko - Lion. Stojí 65Rp, což, jak ještě netušíme, je nejnižší cena, jakou za něj na Srí Lance zaplatíme. K večeři jsem si dal kuře s rýží za 90Rp.
Středa 24.2.1999
Ráno odjíždí Michal s Radkem na letiště poptat se na ztracený bágl, my ostatní jsme vyrázili do obchodů obhlédnout zboží a ceny:

dřevěná maska ... 350Rp.(velká)
pohledy ... 15-20Rp.
známka do ČR ... 14Rp.
balená voda ... 30-40Rp.

ulice v Negombu

Na ulici potkáváme několik cestovních agentů, kteří nám nabízí výlety po památkách, ale cenově všechno vychází dráž než nám nabízeli včera na letišti.

Z letiště se kluci vrátili s nepořízenou a tak jsme zaplatili v hotelu ubytování ještě na jednu noc a rozhodli se dál na bágl nečekat a vyrazit do vnitrozemí.
Do hotelu za námi přijel p.Nevill, který nám na letišti dohodil tohle ubytování a projednává s námi naši trasu. Nakonec pronajímáme auto na deset dnů a platíme si na devět nocí ubytování ve vnitrozemí ostrova - aspoň se během výletu nebudemem muset starat o hotely. Přišlo to na 11000Rp. pro každého - tedy asi 160$. Řidič pro nás přijede zítra ráno, takže dnešní odpoledne ještě strávíme na pláži.
V podvečer odcházím rušnou ulicí směrem k luxusnímu Camelot Beach Hotelu. Naproti němu viděli kluci, když se vraceli z letiště, ceduli, že je tam k dipozici e-mail. A skutečně jsem tam našel malou kancelář s počítačem, skenerem a tiskárnou, ze kterého je možné posílat e-maily (stojí to 25Rp. za připojení), takže hned píšu domů.
Večer jsme usedli do restaurace naproti našemu hotelu a dáváme si večeři - já měl krevety s rýží za 75Rp. Docela to ušlo, jen to bylo trochu víc kořeněné. Ještě jsme si dali pivko a šli na pokoj na partičku karet...