Jižní Amerika 2008

8) Návrat do Miami - Plavba západním Karibikem 2010 - Obrazový trip report

10.7.2010 - Dnes nás už podruhé na naší plavbě čeká celý den na moři. Na fotbalovém MS právě začíná utkání o 3.místo, takže je na 9.palubě u velkoplošné obrazovky docela plno. A protože jsme na americkém kontinentu, fandí se převážně Uruguayi...

Když se člověk naloží střídavě do bazénu a do vířivky, tak ten den na moři uteče jako voda :-)
  Večer vyrážíme na poslední zevrubnou procházku po lodi. Začít asi nelze nikde jinde, než v baru na American Lobby na 3.palubě (úplně dole). O patro výš je fotogalerie (mnozí spolucestující se během plavby nechali fotit všude a se vším) a ještě výš je obchodní korzo.

Na přídi se nachází Ivanhoe Theater. Pokud zrovna neprobíhá nějaké představení, můžou si tu cestující zahrát třeba Bingo. Divadlo je poměrně veliké a zabírá prostor mezi 3. a 5. palubou!
  Ovšem opravdovým zážitkem bylo bistro Rosie´s Restaurant na 9.palubě. Takovou hromadu prvotřídního jídla a ten neuvěřitelný výběr už asi nikde nezažijeme. Snad jedině zase na lodi...

Posení u velkých prosklených stěn bylo v pravdě neopakovatelné. Dávali jsme mu přednost před večeří v noblesní Washingtonově restauraci s číšníky ve fracích. Jídlo bylo stejné, ale u Rosie jsme si mohli nabrat, co hrdlo ráčilo...

Ve čtvrt na osm jsme si nenechali ujít poslední západ Slunce. Naše loď se zrovna nacházela jižně od ostrova Key West, který jsme navštívili před týdnem.   Večer se 9.paluba rozzářila naplno. V osm hodin začínalo kino, které se dalo sledovat z lehátka nebo třeba přímo z bazénu...
  Zde je naše kajuta na přídi 1.paluby...

Po večeři máme vzorně rozestláno. Nechybí ani tradiční zvířátko upletené z ručníků - v tomto případě velbloud :-)

Jedním z nejdůležitějších artefaktů na lodi byla tato Sail & Sign Card. Během celé plavby sloužila jako klíč od pokoje, lodní lístek a také jako kreditní karta. Pomocí pasažérského čísla (folio v dolní části karty) šly z pohodlí naší kajuty objednávat výlety nebo třeba večeře s donáškou...

Na naší interaktivní TV opět kontrolujeme aktuální polohu lodi. Jak vidno podle severní šířky (Latitude), jsme již o více než jeden stupeň severně od obratníku Raka a tedy zpět v subtropickém podnebném pásmu.
  11.7.2010 - V sedm hodin ráno jsme připluli zpátky do Miami. Vylodění téměř 3000 pasažérů zabere poměrně dlouhý čas, tak si čekání krátíme na 9.palubě, odkud jsou nádherné výhledy na město.

Ranní výhled na McArthur Causeway s mrakodrapy v pozadí stál za to...
  Stejně jako výhled na Benátské ostrovy s několika stovkami jachet kotvících u palmových břehů. Nepřehlédnutelné je v dálce také panorama mrakodrapů na severním okraji Miami Beach.   Po abslovování dlouhé fronty na pasové kontrole jsme vyrazili taxíkem rovnou na letiště (dohromady 20USD). Toto je náš Boeing 747-400 společnosti Air France, se kterým jsme se v 17:40 odlepili od americké pevniny. Osm hodin dlouhý neklidný let vyvrcholil neopakovatelným přístáním v Paříži uprostřed bouřky. Klesání na runway s blesky za křídly bylo dalším zajímavým zážitkem naší cesty. Tím posledním byl krásný přelet Bodamského jezera a úžasný výhled na Vídeň během závěrečného přeletu s Austrian Airlines.